Selasa, 6 Mac 2012

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


Banjir <b>di Manjoi</b> Perak | gambar banjir diperak mummycute

Posted: 20 Feb 2012 06:00 PM PST

Banjir di Manjoi Perak | gambar banjir diperak 

Beratus rumah di sekitar Manjoi dan Buntong dekat Ipoh, Perak ditenggelami banjir. Kejadian disebabkan hujan lebat sejak jam dua pagi tadi. Akibat kejadian itu, lima sekolah terpaksa ditutup.

Hujan lebat lebih empat jam menyebabkan paras air Sungai Pari melimpahi tebing di kawasan Manjoi dan Buntong. Akibatnya, beratus rumah di pinggir sungai ini dinaiki air. Di Manjoi, lebih 100 rumah terjejas dan 20 keluarga terpaksa dipindahkan. Mangsa ditempatkan di Dewan Orang Ramai Manjoi.

Punca limpahan air Sungai Pari dipercayai akibat sampah sarap yang menyekat aliran air.Serentak itu, Majlis Bandaraya Ipoh, MBI menempatkan kakitangannya untuk membersihkan sampah sarap di kawasan terbabit. ADUN Manjoi, Datuk Nadzri Ismail

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


YONG SUKA KUNING: BR1M: YOP TAJUDDIN PASIO <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 02:27 PM PST


Yong jalan2 jumpa sedara. Marah bebenor sedara ni. Heran gak, apesei marah, baru dapat RM500. Boleh le beli ikan, bawang guler dan bahan2 runcit lain. Dalam marah ni, sedara Yong sempat seloro. Katanya dia guna RM100 setahun, boleh tahan sampai 5 tahun. Hahaha.
Menurut cerita sedara Yong, penyampaian BR1M dilaksanakan penuh gilang gemilang, dihadiri oleh tok ketua2, tok penghulu, geng songkok tinggi, ADUN Sungai Manik dan MP Pasio Salak, Tajuddin. Tempatnya: Langkap! Komer di lour Perak mungkin tak tahu mana Langkap nih? Aper speselnyer Langkap?

Dulu, sebelum PR12 saper tak kisah Langkap. Ia pekan kecil. Kot sampai situ, mesti komer ingat udah sesat dalam time tunnel, sampai ke Hongkong zaman 70han, sebab penuh dengan Cina dan bangunan lamer jer. Dulu tempat tu kawasan hitam, sebab penuh dengan kominih (kata omputih, tuan umno). Hahaha...
Sekarang Langkap kubu kuat DAP. Dengor citer DPP pun aktif gak. Demer konfim sokong PAS (Demer sebut PEH). Apesei tak sokong PKR? Ini komer kena tanya Haji Osman. Sebab tu penyampaian BR1M dibuat di Langkap! Yong sediakan peta kecik bagi yang nak tahu kat mana.
Dipendekkan cerita, sedara Yong kata, berapi ucapan MP Pasio Salak. Antara lain katanyer BR1M nih dari Najib. Ropernyer banyak bebenor duit Najib nih, bukan hanya boleh shopping sakan, tapi boleh bagi RM500 lagi kat rakyat pendapatan kurang RM3000 sebulan.
Katanyer lagi, kerajaan BN udah buat macam2 untuk rakyat selama 50 tahun, jalan, api sampai ke rumah, ayor, bla.bla.bla... Jika dibandingkan dengan zaman Jepun. Katanyer lagi, "rakyat dah senang, takkan nak balik ke zaman Jepun?"
Sempat jugak yob Pasio Salak nih kutuk Mustafa. Katanyer, idak nampak kelibat lepeh kalah PRU12 dulu. Hahaha.. Ini Yong setuju.
Kerajaan BN cuma kenakan cukai pada rakyat yang pendapatan atas RM3000 jer! Yob Pasio Salak nih prihatin, selalu ader di mana2 tak macam PR. Hahaha..
Siap Yob Pasio Salak bukak kisah Adam dan Hawa. Katanyer, Adam dan Hawa hidup senang dalam syurga, tapi sebab kena hasutan iblis, terus kena tendang "telanjang bulat" ke bumi. Ini kata2 Yob Pasio Salak yer...dipetik oleh sedara Yong. "Takkan nak dengor hasutan syaitan?"
Eleh! kata sedara Yong. Dia nak bodohkan siapa? Kita ni tak bayor cukai jalan ke? Tak bayor cukai tanah ke? Tak beli barang di kedai ke? Bila pekedai kena cukai, kita pembeli yang bayor sebenornyer!
Kata sedara Yong, duit BR1M nih duit rakyat. Bukan duit BN.
Kata sedara Yong lagi, ader orang kampung kena bayor beratuh ringgit sebab nak pacak tiang litrik. Takdenyer kerajaan bayor! Ader ker kata idup rakyat macam idup Adam dengan Hawa kat syurga. Jangan dengor hasutan syaitan, katanyer. .. Dia ibaratkan PR ni syaitan!!
PATUTLE SEDARA YONG MARAH BEBENOR!
Cerodek ropernyer sedara Yong nih! Hahaha, sebenornyer sedara Yong nih graduate dari USM, dah pencen. Silap le MP ke Langkap cakap merepek. Ramei lagi yang duduk sekitar Langkap berpendidikan tinggi. Ingat orang Langkap koman ke?
Yop Pasio Salak dari negeri Pasio Berdengung dengor citer tak tersenarai sebagai calon PRU13. Betoi ke? Komer siasat le sendiri, sahih tak sahihnyer. Jadi dia perlu mengampu habis2an.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Kemalangan Bas <b>Di Behrang</b> | Puteri Kasih

Posted: 10 Nov 2011 09:53 PM PST

gambar sekadar hiasan

Tadi mak puteri beritahu mengenai kemalangan bas yang berlaku kat Behrang. Tragedi yang berlaku di awal pagi 11.11.11

Untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut, puteri pun mencari secara online dan ini berita yang puteri perolehi

Setakat ini, 22 dilaporkan cedera dalam kemalangan di Behrang membabitkan bas dan sebuah treler di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Manakala, mangsa yang terbunuh dalam kemalangan ngeri itu ialah pelajar Tingkatan Tiga, Khairul Anuar Azhan; guru, Siti Hajar; seorang wanita dan seorang lagi pelajar yang masih hilang.Jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim berkata, bas yang dinaiki 44 penumpang termasuk pemandu dipercayai hilang kawalan kerana laluan berpasir sebelum terbalik dan mengentam belakang bas yang dinaiki kesemua mangsa.Rombongan dalam perjalanan dari Kulim ke Kuala Lumpur sebelum ke Genting Highlands.

Mereka dijadual mengadakan rombongan tiga hari dua malam di ibu kota.

Sumber: Berita Harian Online

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


Dewan Pemuda PAS <b>Bagan Datoh</b>: PEMUDA PAS SEDIA TEMPUR <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 06:04 PM PST

DEWAN PEMUDA PAS BAGAN DATOH  ANJURKAN PROGRAM UNTUK RAKYAT : Ketua Penerangan DPPK Bagan Datoh

PEMUDA PAS SEDIA TUMBANGKAN BN DI BAGAN DATOH
BAGAN DATOH : Kesediaan Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh untuk menghadapi Pilihanraya Umum ke 13 bagi menumbangkan kerjaaan UMNO- BN semakin terserlah. Setelah sekian lama Bagan Datoh di wakili pemimpin UMNO- BN, rakyat semakin jemu menanti janji yang ditaburkan. Kegagalan mereka untuk membangunkan Kawasan Bagan Datoh khususnya DUN Rungkup memperlihatkan secara jelas, rakyat perlu membuat perubahan masa akan datang.
Dibawah pimpinan Ustaz Mohd Najib Safar selaku ketua, Dewan Pemuda PAS Kawasan Bagan Datoh merancang serta melaksanakan program bagi mencapai misi tersebut. Menghadapi UMNO - BN bukanlah perkara mudah kerana memandangkan mereka menguasai daripada segala pelbagai sudut terutamanya kewangan dan kuasa ketika ini. Namun, Pemuda PAS bukan mahu mengalah sebaliknya akan berusaha menarik golongan pengundi muda khususnya dalam pilihan raya.
Pelbagai program dan aktiviti telah diatur Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh terutamanya yang berbentuk menarik golongan muda dan belia. Namun, program kebajikan turut tidak ketinggalan apabila hampir setiap bulan bantuan dihulurkan oleh Pemuda PAS kepada rakyat yang memerlukan. Aktiviti pentarbiahan dan dakwah yang menjadi asas utama sememangnya telah disusun rapi dan baik demi menjaga kelangsungan PAS sebagai sebuah Gerakan Islam dan Parti Politik di Malaysia. 
Sebahagian Akiviti Dewan Pemuda PAS Bagan Datoh 2011 - 2012 :
Usrah Mingguan Menjadi Tunjang Kekuatan Pemuda PAS.
 Lawatan dan Ziarah Pemuda PAS Bersama YDP Kawasan, Ustaz Misbah.
 Liqa' Fikri Pemuda Bersama Ustaz Syed Abd. Qadir al- Jofree.
 Malam Santai Himpunan Anak Muda Bagan Datoh 2012.
 Malam Hiburan Islamik Pemuda di Sungai Sumun.
 Sebahagian wakil Pemuda Kawasan ke Himpunan Pemuda PAS Perak.
 Menghulur Bantuan kepada Fakir Miskin.
 Golongan Muallaf Turut Di Bantu.
 Sebahagian Anak  Muda di Kejohanan Sepak Takraw DPPK Bagan Datoh.
Hulur " ang pau " sempena Sambutan Tahun Baru Cina.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Ceeramoon: Ber-Gulam Rasul <b>di Teluk Intan</b>

Posted: 16 Jan 2012 11:29 PM PST

Last 2 weeks, kitorang balik SB nak hantar nenek balik.
Balik sekejap ajer. Tengahari sabtu balik sana, tengahari ahad dah bertolak pulang ke KL. Sebab petang tu ciput ada bola. Sebbaik dia ada bola, kalau tak mesti lepas maghrib baru kitorang balik. Aku bukan boleh duduk kg lama-lama sangat. Panas bontot la kata ko.

Nak balik sana ni pun aku dah pikir macam-macam. Apa la yang bakal nak dibuat di sana.
Jadi masa otw, sudah bisik-bisik kat ciput ajak dia pergi Teluk Intan pekena Gulam Rasul. Sebab raya haji hari tu punye gigih kitorang pergi sekali tutup. Kali ni mesti tak tutup!

Sampai-sampai SB, siap-siap terus shoot ke Teluk Intan.
Tak jauh pun, ada la dalam sejam. Itu pun bawak sepoi-sepoi bahasa.

Kehkehkeh... paksa keisha tongkat dagu macam tu. Punye susah nak suruh, sebab dia kan ratu senget!
Tapi sebelum kita melantak, kita bawak anak berjalan-jalan dulu kat menara condong.
Niat di hati nak bagi dia tengok burung yang banyak. Sekali eh eh, burung tak muncul-muncul pula. Mungkin sebab terlalu awal kitorang sampai. Jadi burung pun nan ado. Burung biasa kalau berjemaah dengan kawan-kawan nak dekat maghrib...

Takpe la.. ko main lari lari ajer la anak.

Maaflah aku bergambar bercangkung begitu, hahaha...
Nak setaraf dengan anak, kena la bercangkung. Nak duduk tak sempat. Cangkung yang paling sempat.

Tak lama pun kat menara condong sebab perut sudah berkeroncong.
Lapar kot!!!
Terbau-bau dia punye kari. Tak sabar nak makan...

Jumpa Gulam Rasul dengan sukses. Kalau ko google map, memang dia bawak entah ke mana. Sebab hari raya hari tu kitorang guna google map entah ceruk mana dia bawak. Dah fedap nak balik baru nampak, rupanya tepi jalan je punnnnnnnnnnnnnnnn... Femes dengan ayam goreng. jadi kita amik ayam goreng...
Tapi motip ko amik nasik beriani???
Aku sebenarnya nak nasik putih. Tapi entah la... bila dia tanya, nasik beriani?? terus aku anguk anguk... nasib makan nasik je pun dah sodap.

Pastu sayur tak banyak choice. Yang ado sayur taugeh ajer. Dah bosan makan taugeh, kita try amik keladi. Ok la keladi nye, boleh la di bawak makan.

Ciput order nan cheese.
Tapi kalau order dabel cheese mungkin lagi va va va..
Dan kari dia tersangat la sedap...
Dal dia pun wallaaaaaaaaaa... Si suami sedang menyuap anak.

Anak aku kan susah nak makan.
Actually dia memilih nak makan. Nasik-nasik roti roti dia tak heran sangat, dia tengok ajer dia dah larik. Tapi kalau mee mee dia suka.. laju je cakap nak nak nak.. tapi emak ko la pulak yang tak lalu kalau asik makan mee mee ajer.

Dan ini la salah satu persamaan kami berdua.
Suka makan dan suka jalan jalan carik makan...
Sebab tu dua-dua pun tak berapa nak slim, kahkahkah...
Eh eh tapi ciput kurus sikit, aku kurus banyak. okbai.

Love: Ceera =P

Seharian <b>Teluk Intan</b> hadir kenduri Hidayah Ahmad Jais | Hujan <b>...</b>

Posted: 21 Dec 2011 09:43 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Kenduri di Teluk Intan ini tema warna hijau epal dan krim. Komen saya ... Kenduri kahwin anak sepupu di Teluk Intan. ... Saya beritahu saya berada di Teluk Intan tetapi tidaklah sempat lagi kalau mahu bertemu sahabat ini.

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Berakhir pekan <b>di Kampar</b> ( 19 Februari 2012 ) | KURAZA&#39;s Weblog

Posted: 20 Feb 2012 09:25 PM PST

Akhir pekan ini, saya dan beberapa kawan  berkesempatan melepas penat di satu tempat bernama Tasik Tanjung putus, berlokasi di Buluh Cina kabupaten Kampar, lokasi nya tidak terlalu jauh dari kota Pekan baru, sekira 1 jam perjalanan, dengan kondisi jalan yang lumayan bagus dan tidak terlalu ramai.

Meniti batang

Meniti batang keseberang

Tidak susah menemukan desa Buluh Cina, sehubungan dengan kondisi jalan yang dapat di katakan mulus dan lurus lurus saja dari arah Pekanbaru, lebih kurang satu jam kemudian, kita akan menemukan gapura besar di sisi kanan jalan, menandakan desa wisata Buluh Cina.

Untuk dapat mencapai Tasik Tanjung putus, kita harus menyeberang sungai menggunakan perahu motor, sebagai satu satu nya  moda penyeberangan yang juga dapat mengangkut kendaraan roda dua. Tidak mahal per orang dikenakan Rp.2000 pp, dan pembayaran dapat dilakukan saat pulang.

Untuk mencapai lokasi yang di maksud pun cukup dengan berjalan kaki dari lokasi dermaga penyeberangan, karena jaraknya tidaklah terlalu jauh, sepanjang jalan kita akan menemui deretan rumah panggung warga yang beberapa di antara nya merupakan bangunan lama, tampak jelas dari arsitektur bangunan tersebut.

Akhir nya tiba juga dilokasi yang di maksud, satu kawasan hutan dengan beberapa anak sungai yang mengalir di sela sela nya, asri, satu kawasan alernatif pelepas lelah yang lumayan lah. Kenapa lumayan ? seperti biasa, beberapa kekurangan dari tempat tempat wisata yang pernah saya datangi di Indonesia, adalah perawatannya, buat nya gampang bahkan kadang biaya yang dikeluarkan tidak sedikit, tapi perawatannya kacau galau, jadi miris melihatnya.

Selepas melepas lelah dan mengambil beberapa foto, kami putuskan untuk kembali ke seberang, mencari makan siang, dan melanjutkan perjalanan selanjutnya yaitu mengunjungi sungai hijau di  kota bangkinang, nama sebenar nya tidak ada yang tahu, namun orang orang menyebutnya demikian karena air sungai nya yang tampak kehijau hijauan.

Mengambil jalan  kembali kearah kota Pekanbaru, dari simpang garuda, sejurus melaju kearah kota bangkinang. Satu hal yang saya suka dengan kondisi jalan di riau adalah sebagian besar jalannya lurus dan bisa berpuluh puluh km panjangnya, memang dari segi kualitas dapat dikatakan mengenaskan, mengingat propinsi ini termasuk dalam daftar propinsi terkaya di Indonesia tapi berbanding terbalik dengan kondisi jalan raya nya.  Jam 4 sore, akhir nya kami tiba juga di sungai hijau, kira kira 10 dari kota bangkinang melewati komplek bangunan pemerintah kota, spot nya di maksud memang terlihat bagus, terlebih aliran sungai jernihnya yang tak berhenti memanggil setiap orang yang datang untuk terjun kedalamnya, termasuk kami para lelaki yang dengan sukses nya meluncur bebas, tidak dalam namun jernih dan segar.

Sungai hijau kecil

Kumpulan lumut hijau didalamnya yang tertambat berkelompok membuat sungai jernih ini tampak kehijau hijauan, ini mungkin asal muasal orang orang menyebut area ini sebagai sungai hijau.  Semakin sore semakin banyak warga sekitar berdatangan, ada yang memang rutin memanfaatkan aliran sungai tersebut untuk tempat mandi, ada juga yang seperti kami, pelancong lepas yang sesekali datang untuk ikut menikmati kehangatan aliran sungai tersebut.

2 Jam,tanpa terasa kami menikmati area ini dan selanjutnya kami putuskan untuk pulang dengan terlebih dahulu menikmati semangkuk bakso dan mie ayam di kota bangkinang.

Tidak perlu mahal dan jauh untuk melancong, jika memang tak punya banyak waktu dan biaya, spot spot menarik sekitar Pekanbaru bisa jadi alternative. Rajin rajin saja cari tahu lokasi lokasi alternative tersebut, karena beberapa diantara nya tidak begitu dikenal luas bahkan oleh warga sekitar sekalipun.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


KHIDMAT LORI SEWA 3ton PINDAH RUMAH <b>di IPOH</b> call 019 <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 09:41 AM PST

'; function load() { geocoder = new google.maps.Geocoder(); //directionsDisplay = new google.maps.DirectionsRenderer(); var newyork = new google.maps.LatLng(40.69847032728747, -73.9514422416687); var myOptions = { zoom: 14, center: newyork, mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP, mapTypeControlOptions: { style: google.maps.MapTypeControlStyle.DROPDOWN_MENU } } map = new google.maps.Map(document.getElementById('map'), myOptions); //directionsDisplay.setMap(map); } function codeAddress() { geocoder.geocode( { 'address': address }, function(results, status) { if (status == google.maps.GeocoderStatus.OK) { map.setCenter(); var marker = new google.maps.Marker({ map: map, icon: redFlag, shadow: shadow, //title: title, animation: google.maps.Animation.DROP, position: results[0].geometry.location }); var infowindow = new google.maps.InfoWindow({ maxWidth: 270, content: contentString, disableAutoPan: false }); infowindow.open(map, marker); google.maps.event.addListener(marker, 'click', function() { infowindow.open(map,marker); }); } else { (function($) { $('#map').append('

Sorry, the address could not be found.

'); return false; })(jQuery); } }); } function showAddress(fromAddress, toAddress) { calcRoute(); calcRoute1(); } function calcRoute() { var start = document.getElementById("fromAdd").value; var end = document.getElementById("toAdd").value; var request = { origin: start, destination: end, travelMode: google.maps.DirectionsTravelMode.DRIVING }; directionsService.route(request, function(response, status) { if (status == google.maps.DirectionsStatus.OK) { directionsDisplay.setDirections(response); } }); } //]]>

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Gambar Kebakaran Gudang Kitar Semula <b>di</b> Kawasan Perindustrian <b>...</b>

Posted: 22 Oct 2011 05:00 AM PDT

Salam sejahtera buat semua.

Kilang di Menglembu Terbakar

Badan terasa penat setelah lebih lapan jam meluangkan masa dengan Irsyad dan Luqman di luar UTP. Kami bergerak ke luar sebaik sahaja solat Subuh menuju ke Teluk Senangin, Lumut kerana melarikan diri daripada gangguan bekalan elektrik di UTP pada pagi tadi.

Lewat petang tadi, saya dikejutkan dengan berita kebakaran sebuah gudang kitar semula di Kawasan Perindustrian Farlim, Menglembu yang jaraknya tidaklah terlalu jauh sangat dari UTP. Berikut adalah petikan berita yang dipaparkan di Utusan Malaysia Online pada petang tadi.

IPOH 22 Okt. – Sebuah gudang barangan kitar semula di Kawasan Perindustrian Farlim di Menglembu di sini musnah dalam kebakaran yang berlaku petang ini.

Kebakaran pukul 1.54 petang itu boleh dilihat dari jarak 10 kilometer di bandar ini apabila asap hitam memenuhi ruang udara di kawasan tersebut.

Penolong Pengarah Operasi, Bomba dan Penyelamat negeri, Wan Azmi Wan Ahmad berkata, empat jentera dengan 21 anggota dari Balai Ipoh, Simpang Pulai dan Pasir Putih bergegas ke tempat kejadian sebaik sahaja dimaklumkan mengenai kejadian itu.

Katanya, tiada kemalangan jiwa dilaporkan kerana semua pekerja yang berada dalam gudang itu sempat menyelamatkan diri.

Kebetulan ada seorang pengguna Twitter iaitu JoLum berkongsikan empat keping gambar kebakaran yang sempat dirakam oleh beliau. Salah satu daripada gambar tersebut telah dipaparkan di atas dan lagi tiga ada di bawah.

Kilang di Menglembu Terbakar

Kilang di Menglembu Terbakar

Kilang di Menglembu Terbakar

Tambahan, satu video telah dikongsikan oleh pengguna YouTube yang telah memuat naik video yang dirakam semasa kejadian kebakaran tersebut terjadi.

beliamuda: Tak pasti sangat mana Kawasan Perindustrian Farlim ni. Rasanya lalu je kalau ambil jalan Lahat – Menglembu untuk ke Ipoh. Mungkin kawasan tu kot?

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Kanak-kanak perempuan rentung dalam kebakaran <b>di Sungai Siput</b>

Posted: 06 Mar 2012 06:53 AM PST

myMetro | Kanak-kanak perempuan rentung dalam kebakaran di Sungai Siput:SUNGAI SIPUT: Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun rentung dalam kebakaran yang memusnahkan rumah mereka di Taman Sentosa di sini malam tadi.

Mayat K. Keswini ditemui rentung dalam sebuah bilik di rumah itu dan dihantar ke Hospital Sungai Siput untuk bedah siasat.

Ketua Polis Daerah Sungai Siput Supt Azman Salim berkata ketika kejadian, kanak-kanak itu tinggal bersama datuk dan emak saudaranya manakala ibu dan bapanya berada di pekan.

"Datuk, adik dan emak saudara mangsa berjaya menyelamatkan diri manakala mangsa dipercayai terperangkap di dalam bilik kerana api marak begitu cepat," katanya kepada pemberita di sini.


Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Siput Penolong Penguasa Roszaman Wok berkata kebakaran pada pukul 10.10 malam itu dapat dikawal dalam masa 13 minit.


Punca kejadian dan jumlah kerugian sedang disiasat. -- BERNAMA


'via Blog this'

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


PASTI <b>PADANG RENGAS</b>: REHLAH PASTI KAWASAN <b>PADANG</b> <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 08:54 PM PST










Program Rehlah Jabatan PASTI Kawasan Padang Rengas (5. 2. 2012) telah diadakan pada dengan jayanya di Kawasan Perkelahan Ulu Chepor, Chemor. Program yang melibatkan Jabatan PASTI, Dewan Pemuda Kawasan serta  Guru- Guru bersama keluarga masing- masing.

Pengisian program yang berbentuk santai, dimeriahkan lagi dengan sesi ta'aruf keluarga masing- masing serta pertandingan dan jamuan. Pihak jabatan PASTI merakamkan setinggi- tinggi penghargaan kepada semua perserta yang dapat meluangkan masa untuk menjayakan progran ini.

Pihak PASTI Kawasan Padang Rengas bercadang untuk memperbanyakkan lagi program berbentuk seumpama ini bagi merapatkan lagi silaturahim warga pasti kawasan Padang Rengas.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


THE HAVEN <b>DI TAMBUN</b>, PERAK DIJANGKA SIAP PADA 2013 <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 11:45 PM PST

No of View :84
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

The Haven siap 2013

Superboom Projects Sdn Bhd, menerusi projek pembangunan The Haven di Tambun, Perak dijual 70 peratus daripada 497 unit sejak dilancarkan Januari lalu dan dijangka siap menjelang 2013.

Ketua Pegawai Eksekutif Superboom Projects Sdn Bhd, Peter Chan berkata, projek pembangunan mewah pertama itu menggunakan pelaburan sehingga RM280 juta dan di jangka meningkat sebaik projek siap sepenuhnya.

"The Haven ditawarkan dengan nilai RM488 kaki persegi setiap unit adalah harga berpatutan berikutan kawasan pembangunan dikelilingi kawasan tumpuan seperti kolam air panas, restoran makanan laut, kebun limau bali dan bukit batu kapur cantik," katanya.

Menurutnya, projek itu terdiri daripada pembinaan tiga menara kondominium dan kini dalam pembinaan meliputi 30,000 kaki persegi; setiap menara mempunyai 26 tingkat bagi 497 unit kondominium. Manakala, baki tanah itu disimpan­ untuk aktiviti rekreasi, tempat letak kenderaan dan landskap tanah.

"Nilai satu kaki persegi bangunan itu dibuat berdasarkan kadar kondominium mewah sebagai tanda aras iaitu RM600 kaki persegi dan dijangka meningkat sehingga RM800 kaki persegi apabila projek lengkap sepenuhnya," katanya.

Katanya, projek luar biasa itu mempunyai siling setinggi 10 kaki (3 meter), dinding konkrit, kabinet yang menarik dan dihasilkan menggunakan bahan berkualiti tinggi. Bagaimanapun, tarikan utama pembangunan itu adalah pemandangan bukit bakau, hutan dan tasik yang cantik.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

Selain KL dan Singapura, projek The Haven juga dipromosi ke Indonesia, China dan Hong Kong sebagai rumah persaraan ideal warga asing dan tempatan selain menarik perhatian pembeli 15 negara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved